Ett samma som tre... nja

Jag läste en artikel i tidningen igår om att har man ett barn kan man lika gärna ha tre!!!! Håller inte riktigt med om det elle inte alls med om det!! Själv har jag två underbara barn med nästan ett års skillnad som jag är väldigt glad och stolt över. Men det är skillnad att ha två mot att ha en och då tänker jag inte på blöjbyten för det gör detsamma om jag får byta en eller två stycken...Och att det är fullfart det är väl kul men tiden bara springer iväg man hinner inte riktigt njuta fullt ut som man skulle vilja som t.ex en vanlig dag då e det frukost sen e det oftast i väg på lite öppenförskola, efter ett par timmars lek är det raka vägen hem Livia somnar alltid i vagnen Elias när vi kommer hem i sin säng! Sen middag och efter den såå vill man oftast bara lägga sig i soffan, mysa titta på världens underbaraste lilla tjej! ( den tiden som fanns när Elias var bebis och han va den enda man behövde bry sej om och bestämma hur många timmar man skulle tillbringa i soffan och bara gosa och mysa och studera det lilla underverket ) Men nu med två så e det så att brorsan vill leka som dock inte är mer än 1 år 7mån och då vill man så klart krypa runt och leka med han vilket även är ett måste han måste ju också få sin tid som bebis/ barn trots att han blev storebror innan han ens fyllt 1 år!  Så fullfart ingen... ro ingen vila.... sen e det kväll barnen lägger sej mellan halv sju och åtta.....Då e man nöjd med en underbar dag ( +att man e väldigt glad att de somnar så snällt med en gång så man får lite egen tid med sin älskling!) men jaha lek och bus hela dagen..Nu e hon redan 7 mån och jag ångrar inte en sekund att jag har skaffat mina småttingar men jag känner att hennes tid som bebis finns inte riktigt där med alla dess mysiga stunder när man bara sitter och njuter och beundrar sitt barn!! Hon e världens gladaste tjej och får nog precis så mkt uppmärksamhet som hon vill men jag vill kunna njuta MER av hennes tid som bebis!!  Så jag förstår att folk har sladdisar... Själv kan jag tänka mig en tredje när mina barn e stora nog och klarar sej själva! Då ska jag ha en liten bebis och sitta och lukta och mysa med!!!
Lilla Elias


Livia.
 På dessa kort e  de lika gamla ungefär:)

Kommentarer
Postat av: maria

vilken fin blogg, :)

välkommen till bloggens värld!!



Å så tycker jag att Petter också ska blogga lite, så farligt är det inte ;)



Ha en bra dag!

2009-03-23 @ 21:19:05
URL: http://zigmagirl.blogg.se/
Postat av: proppan

men halloj elias ser ju ut som en liten alien o livan som en riktigt bäbis...hmmmm

2009-03-26 @ 04:16:07
URL: http://glamourproppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0