renovering färdig:)

Japp nu e sovrummet färdigt och jag e riktigt nöjd! Tänk att det kunde bli så fint och kosta så lite.....allt material med lite ny inredning gick på under 1000-lappen!!
Tack min kära syster för allt arbete du la ner hos mig... och allt kämpande med att vi skulle hålla alla fyra barnen glada och nöjda vilket vi inte lyckades med så ofta men.... vi kämpade på i alla lägen.... Synd att vi inte har kort på Linus när han badade i färgburken!! Han va vit  från topp till tå och lite till... han passa även på att smaka lite:)  Nu ska jag bara bättra på färgen lite.... När vi äntligen va klara och höll på med att sätta upp gardinstången och bara skulle ställa iording och greja blev jag lite frustrera.. elle ja man kan säga Förbannad.... jävligt arg.... inte på va som helst utan på det underbara huset som alltid jävlas i det sista med mig..... Väggen bestämde sig för att jag minnsan inte skulle få upp en gardinstång så det gick inte att borra det tog stopp....alltid ska det vara nåt när man tror att nu e det klart.... då rann det över och jag satte skruvmejseln lite hårt i  väggen elle jag försökte nog hugga ner väggen lite bara...... men nu e det som sagt klart och gardin stången kom upp efter 4 hål.... tur att det finns spackel:)

på kvällen sa jag till Petter att nu ska jag inte börja med nåt mer detta året.......Gött sa hann kan vi ju ungås lite:).... MEN sen nästa dag kom jag på att vi måste fixa iordning datahörnan....

Jag: Du jag kom på att vi kan ju använda alla tapetbitar som e kvar från all tapetsering....Det skulle bli lite snyggt och kostar ju iINGET:))

P: hmmm

Jag: det blir klart idag jag lovar.....

P: Ja okej, men det kan nog bli fint!

Yes... hmmm men oj då han ska åka till jobbet snart hur ska jag fixa detta idag då???  Barnen e kanske inte villiga och sitta och titta på när jag målar och tapetserar...  och tapetsera det kan jag ju inte... hatar det....Målade taket och lister när Petter lagade mat.. sen fatta telefonen och ringa mamma på jobbet... Snälla kan inte du komma hit ikväll och hjälpa mig sätta upp tapeter det är inte mycket..... Och såklart gjorde hon det... och bra blev det:)  så här såg det ut inann har inte rivit några tapeter bara rivit ut en skiva som satt som skrivbord fastskruvad i väggen den mörka tapeten till höger e precis uppsatt

Nu: Jag gillar min fondvåd.... ja det kan bli fint med gamla tapetstuvar:))



Kommentarer
Postat av: Mia

vilken skillnad!! mycket fint!

2009-10-04 @ 14:27:02
URL: http://spaaniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0